Odpovědi na otázky - webinář Povinnosti lékáren při zajišťování zásilkového výdeje

20. května proběhl další ze série našich on-line webinářů, tentokrát na téma Povinnosti lékáren při zajišťování zásilkového výdeje. Pokud jste se ho nemohli zúčastnit a téma Vás zajímá, můžete si zakoupit záznam z webináře na našem webu.


Odpovědi na položené otázky

Dobrý den. Jak byste charakterizoval situaci, kdy lékárna za dodržení všech předepsaných postupů dodá LP do boxu typu "Alzabox" umístěný před lékárnou. V tomto boxu je zabezpečený teplotní režim podle charakteru lékařského prostředku, box je hlídán kamerou apod. Cílem je tedy dostupnost léčivého přípravku v době, kdy lékárna je po zavírací době. Jde o zásilkovou službu nebo o donáškovou službu? Lékárna by měla povolení k zásilkovému prodeji


Pravidla pro výdej léčivých přípravků jsou stanovena zákonem o léčivech – musí jej provádět farmaceut nebo farmaceutický asistent a probíhá v lékárně nebo formou zásilkového výdeje. Pokud se výdej uskutečňuje v lékárně, provádí jej uvedený odborný pracovník lékárny. Nemůže být proveden bez něj, např. s využitím automatu, ať už by byl automat umístěn uvnitř lékárny, nebo mimo ni.


V případě, že je léčivý přípravek pacientovi v rámci zásilkového výdeje někam dodán, může to být podle pacientova výběru k němu domů nebo na nějaké místo, kde je mu zásilka předána – na poštu, do zásilkovny, do Alzaboxu, balíkovny...

Popsaná možnost, kdy by léčivý přípravek byl pacientovi doručen do boxu typu "Alzabox", který je umístěný mimo lékárnu, by požadavkům zákona o léčivech vyhověla, pokud by se jednalo o zásilku s léčivým přípravkem, která byla do boxu dodána v rámci zásilkového výdeje.


"Donáškovou službu" současná zákonná úprava vůbec nezná.